Search engine advertising (SEA) is het betalende gedeelte van Google en andere zoekmachines (Bing). Enerzijds hebben we Adwords, waar we als doel hebben om aan de top van de zoekresultaten te staan wanneer iemand iets zoekt op Google. Met behulp van uitgekiende zoektermen en een tekstadvertentie richten we ons meteen aan de gewenste doelgroep.
Anderzijds is er ook nog Display ads, die je overal tegenkomt op het web. Deze banneradvertenties zijn dan ook de ideale manier om gezien te worden en brand awareness te genereren. Wist u trouwens dat we deze banners ook specifiek kunnen richten tot een doelgroep? Zowel demografisch (geslacht, leeftijd, ...), op basis van onderwerp en interesses, gekozen keywords en bovenal plaatsingen op specifieke websites.
Zet uw bedrijf in de digitale spotlight,
genereer meer traffic door goede SEA.
Met Google Adwords kunnen we gericht meer bezoekers naar uw website leiden. We maken een analyse van belangrijke keywords/zoektermen en koppelen deze aan impactvolle tekstadvertenties, zo sta je in geen tijd bovenaan de zoekresultaten van Google. Doordat we onze zoektermen zelf bepalen, kunnen we ook een veel relevantere doelgroep aanspreken. Wist u trouwens dat u slechts hoeft te betalen wanneer iemand op uw advertentie klikt? En om zeker geen verrassingen te hebben, kunnen we een dagbudget opstellen.
Om een goede analyse van de keywords/zoektermen uit te voeren kijken we eerst wat er voor handen is op uw website en andere communicatie. Op basis hiervan kunnen we enkele advertentiegroepen opstellen die we willen gaan targeten. Eenmaal deze bepaald zijn, duiken we dieper in op onze zoekwoorden en kijken we op welke er het meest gezocht worden. Zo krijgen we reeds prognoses te zien van onze gekozen zoektermen in Google.
Voor elk van onze advertentiegroepen schrijven we ook een tekstadvertentie, die onze doelgroep meteen aanspreekt en die hen naar de juiste pagina op uw website brengt.
We monitoren op regelmatige basis de performance van de campagne en maken hiervan een rapportage. Zo heeft ook u een perfect beeld de geleverde inspanningen. Deze statistieken kan heel wat vertellen over uw doelgroep en werking van uw website. Uit welke regio komen de meeste bezoekers, welke pagina wordt het meest bekeken op uw website, aantal bezoekers per dag en zo kunnen we wel nog even verder gaan...
U kent ze wel, de (al dan niet interactieve) banners die je overal op het web tegenkomt. En dat is dan ook één van de belangrijkste doelen van deze advertenties, gezien worden en brand awareness creëren bij uw doelgroep. Met een sterke claim en een uitnodigende CTA-button (call-to-action) triggeren we de bezoeker om door te klikken naar onze pagina.
Ofwel gaan we voor een heel breed publiek of we kunnen ook heel gericht onze doelgroep aanspreken. Display ads geven ons de mogelijkheid om bepaalde criteria in te stellen op basis van demografische gegevens (man/vrouw, leeftijdsgroep, ...), onderwerpen en interesses, keywords die moeten aanwezig zijn en specifieke plaatsingen op websites. Na het instellen ervan is het een koud kunstje om bv. vrouwen tussen 25-64 jaar aan te spreken, die interesse hebben in al wat gezondheid betreft. Laat dat nu net zijn wat we reeds voor onze klant Q-viva uitgevoerd hebben.