Best agency of the year

Logo / huisstijl Gentse Strop

De briefing van brouwerij Roman lag ons als gegoten, een branding ontwikkelen voor een nieuw blond bier, puur Gents. Als fier Gents communicatiebureau gingen we aan de slag en kwamen we al snel uit bij de rijke geschiedenis van "De Stroppendragers", deze vormde uiteindelijk de basis voor de naam en logo van het heerlijke blond bier.

Deze keer creëerden we geen briefpapier of naamkaartjes, maar wel een sterk logo met bijhorende huisstijlelementen die op verschillende dragers tot uiting kon komen.

Gentse Strop werd een Fier Gents Bier, die onlosmakend verbonden is met de stad Gent.

Typografie

Om het klassieke, historische karakter niet te verliezen maakten we gebruik van een schreefletter. Gentse Strop is echter veel meer dan een klassiek bier, het heeft ook een stoere en hedendaagse feeling en dat onderstreepten we door ook een vet schreefloze lettertype te gebruiken. Deze combinatie zorgt ervoor dat het geheel een mooi samenhang heeft tussen oud en nieuw.

Kleur

De zwart/witte strop van "De Stroppendragers" inspireerde ons om het volledige logo en haar huisstijlelementen ook in zwart/wit uit te voeren. Als steunkleur kiezen we soms voor het goudkleurige bier zelf, deze komt dan extra uit de verf. Dit alles zorgt voor een mooi contrast en onderscheidend vermogen t.o.v. zijn concurrenten in het schap van de supermarkt of drankenhandel.

vorm

Gezien de inspiratie voor de naam bij "De Stroppendragers" gezocht werd, konden we het ook niet laten om deze af te beelden in het logo zelf. De O vormde de ideale letter om hierin een stroppendrager te verwerken en de kenmerkende strop te laten zien. Wat is er nog zo typisch aan stad Gent? De Gentse skyline natuurlijk! De drie torens zorgen voor nog extra herkenbaarheid en dit allemaal binnen de gekende huisstijl.